'

Eyes in focus

2010-01-21 @ 23:59:42

Sitter och halv sover här i soffan men kan inte slita ögonen från en filmen som går på ettan. Den heter Ett land utan kvinnor. Jag fastnade för den på grund av att den är verklighetsbaserad.

"En dotter föds, en oönskad dotter. Och vad gör man med denna oönskade dotter? Jo man har inte råd att ha henne kvar så man dränker henne i mjölk. Indien, ett utav de land som föredrar att en pojke föds. Att en pojkes liv står högre en flickas. Men åren går och kvinnorna blir allt färre. Så vad gör nu detta land(?), detta land utan kvinnor. De bildas till ett land med överkåta och hatiska män. Män som suktar och oroligt letar efter de flickor som finns kvar. Småflickor som endast har tankarna på lek blir köpta och hålls som slavar. En 14 årig flicka i filmen fick utstå detta öde. Hon blev köpt och fick gifta sig med inte bara en utan fem vuxna bröder. Tanken på att en 14 årig flicka ska behöva behaga 5 vuxa karlar får mig att må illa. Tänk er då att pappan till de där 5 bröderna också skulle ha en bit av kakan."

Jag fäller några tårar. Det bildas ett stort åskmoln inom mig. Hade jag en pistol så....! Mm som kvinna har man rätt att tänka så i detta läget. Ni måste nästan se den för att förstå.

Kommentarer
Postat av: Sofia

fyfan vad äckligt! usch, jäkla sjuka människor!

2010-01-22 @ 12:18:09
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0