'

MISUNDERSTANDING

2010-09-23 @ 18:21:00

Haha kollade in min kompis Annas blogg. Hon är från samma håla som jag. Förstår henne på punkten "Stockholmarna förstår inte västgöstska". Här är ett litet lexikon för er som har svårt med våra invecklade ord. (som ni ser byte vi ut bokstäver och lägger till ö, samt förkortar orden)

  • saru ha? = ska du ha?
  • flööö = flytta på dej
  • knö = Ex. "Fan va du knör" = Fan vad du puttas/står nära/ etc.
  • körv = korv
  • pirre = pizza
  • Tjotta = toalett
  • Äru? = är du?
  • saru ha en hälta hälta? = ska du ha en hälften av varje?
  • Klö = klockan
  • pöse = påse
  • möe = mycket
  • brö = bröd eller bröst
  • stimma = vara jobbig
  • cöla= cola
  • ferre= fest och fisk
  • Katig= uppkäftig
  • pöta= putta

  • Kommer någon på något mer. Skriv gärna!
    Nu ska jag jobba klart. Sen ur och käka med jobber. ciao!


    Kommentarer
    Postat av: Monica

    Du som är helt underbar på kläder. Måste nästan anställa dig (och betalar då i en fika och du får glutta igenom min smink portfolie) och hjälpa mig och hitta någon fin klänning och ha på mig på ett bröllop. Har ju då problemet att de inte får vara svart och hela min garderob är svar.

    Need help!

    Pretty pleas?

    2010-09-23 @ 22:16:32
    URL: http://fataljellyfish.blogspot.com/
    Postat av: fanny

    Jag känner igen alla ord. Hur jävla obildade är folk på slang egentligen?

    2010-09-23 @ 22:56:57
    URL: http://arsinoe.se
    Postat av: erika

    äru go eller? - du kan inte vara seriös? typ

    2010-09-24 @ 19:55:19
    URL: http://erikaakk.blogg.se/
    Postat av: Linda Speaking - Once upon a time in Barcelona

    haha.. kul :D stimma och knö säger vi i söder också.. =) men vissa saker ändrar sig lite, ex. pöta säger vi påta istället, mycket = möt osv :-) hehe

    2010-09-25 @ 12:54:00
    URL: http://lindaspeaking.blogg.se/
    Postat av: Oscar.

    Hahahaha.... Fan va roligt! :D Helt körk i hövvet! :D

    2010-09-25 @ 13:20:59

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0